Języki obce w biznesie - jakie wybrać i jak się ich nauczyć? ✔️ Szkoła LEVEL

Globalizacja świata sprawiła, że w masowej komunikacji społecznej umiejętność władania językiem zagranicznym jest czymś naturalnym i niezwykle potrzebnym w biznesie. Nie może zatem dziwić fakt, że niektóre uczelnie wyspecjalizowały się w proponowaniu swoim studentom kierunków związanych stricte z filologią zagraniczną. Jakie języki obce w świecie biznesu są obecnie najbardziej pożądane? Który z nich warto przyswoić, aby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy? Wyjaśniamy to poniżej.

Jakie języki obce w biznesie są najpopularniejsze? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Biznesowe języki obce - czyli jakie?

W niemalże każdym międzynarodowym biznesie języki obce odgrywają kluczową rolę. Od tego, jak kadra pracownicza będzie przygotowana do konwersacji, może zależeć sukces danego przedsięwzięcia czy zdobycie nowych kontraktów. Na początku warto zaznaczyć, że język obcy w mediach i biznesie jest czymś nieco innym, niż potoczne rozumienie zasad lingwistycznych i gramatycznych danej mowy.

W biznesowych językach obcych stawia się na większą specjalizację i dobiera się zagadnienia ściśle pasujące do uwarunkowań panujących na całym świecie. Wśród najpopularniejszych języków obcych na świecie należy wymienić przede wszystkim angielski, niemiecki, hiszpański czy francuski. Mimo, iż największą liczbą native speakerów na świecie mogą pochwalić się Chińczycy, to jest to język rzadko wykorzystywany na szeroką skalę w globalnych relacjach przedsiębiorstw.

Dlaczego znajomość języków obcych jest ważna w biznesie?

Zaawansowana znajomość języka angielskiego albo języka niemieckiego przez pracownika firmy może zadecydować o skuteczności jego działań. Im bardziej rozwinięte umiejętności filologiczne taka osoba posiada, tym istnieje większa szansa na osiągnięcie sukcesu w rozumieniu całego przedsiębiorstwa. Władanie językami obcymi do pewnego stopnia pozwala także na rozwinięcie swojego własnego biznesu, szczególnie jeśli będzie on otwarty na współpracę zagraniczną. Wiadomo wówczas, że staniemy przed koniecznością płynnego rozmawiania w języku obcym, w którym będziemy komunikować się z międzynarodowymi rozmówcami.

Jakie języki obce w biznesie są najpopularniejsze? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Jak skutecznie opanować znajomość języka obcego?

Nauka języka niemieckiego, angielskiego czy hiszpańskiego w biznesie wymaga wdrożenia zorganizowanej nauki. W rozmówkach z osobami obcymi kulturowe łatwo popełniać błędy, które nawet mimo dobrej znajomości zasad języka, mogą poskutkować licznymi nieporozumieniami. Te, w najłagodniejszych przypadkach, mogą sprawić, że interesy obu stron rozejdą się w różne strony.

Kursy językowe

Jedną z polecanych form nauki najważniejszych języków obcych są kursy językowe. W nauce komunikacji uczniów wspomagają profesjonalni speakerzy i nauczyciele, którzy w sposób usystematyzowany przekazują wiedzę na temat języka. Kursy językowe organizowane m.in. przez naszą Szkołę Języków Obcych LEVEL przygotowują uczestników do pracy w przedsiębiorstwach marketingowych i public relations, instytucjach kultury czy korporacjach międzynarodowych, w tym także tych zlokalizowanych zagranicą.

Samodzielna nauka w domu

Internet stwarza nowe możliwości i szanse na rozwinięcie umiejętności językowych. Część absolwentów kierunku języki obce może wskazać, że materiały dostępne online są znakomitym dopełnieniem procesu studiowania. Warto jednak zaznaczyć, że kształcenie się na tłumacza lub osobę biegle posługującą się danym językiem bardzo często wymaga formalnego potwierdzenia. Pracodawcy bardzo często zwracają uwagę na to, aby osoby zatrudniane w firmach międzynarodowych mogły rzeczywiście udowodnić swoją fachową wiedzę, która jest poparta ukończeniem kursu lub studiów.

Studia

Kierunki filologiczne stanowią szeroką grupę studiów językowych. Wśród nich największą popularnością na studiach cieszą się m.in. filologia angielska, amerykanistyka, hispanistyka, iberoznawstwo czy studia niemcoznawcze. Inne kierunki filologiczne, które przygotowują absolwentów do pracy w biznesie międzynarodowym to np. komunikacja biznesowa w języku rosyjskim, język niemiecki i komunikacja w biznesie czy każde inne studia filologiczno - biznesowe w obcym języku. Studenci, po ukończeniu studiów I stopnia, mają bardzo często możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia, choć jest to oczywiście czasochłonny proces.

Jakie przedmioty zdawać na maturze by dostać się na studia językowe?

Kiedy zagraniczną mowę można nazwać popularnym językiem? Przede wszystkim wtedy, gdy jest taki język szeroko wykorzystuje się w biznesie na arenie międzynarodowej. Studenci marzący o pracy na rynkach zagranicznych mogą skupić się m.in. na języku angielskim, niemieckim i hiszpańskim. Wciąż popularnym językiem zdawanym na maturze jest język rosyjski. Jeśli czujemy się na siłach, to na egzaminie dojrzałości warto zdawać przynajmniej dwa języki obce, także w formie rozszerzonej.

Język angielski w biznesie

Język angielski jest językiem urzędowym w kilkudziesięciu krajach świata. Korzysta z niego na co dzień ponad miliard osób. Jest to najbardziej uniwersalna mowa świata, która pozwala na rozwijanie relacji biznesowych niemalże na całym globie.

Język niemiecki w biznesie

W języku niemieckim mówi współcześnie ok. 100 milionów osób. To jeden z głównych języków biznesowych Europy. Stanowi on jeden z oficjalnych języków Unii Europejskiej. Wykorzystuje się go także urzędowo m.in. w Belgii, Luksemburgu czy Szwajcarii.

Jakie języki obce w biznesie są najpopularniejsze? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Dlaczego warto uczyć się biznesowych języków obcych?

Znajomość drugiego i kolejnego języka jest na rynku pracy traktowana podobnie, jak posiadanie innych umiejętności technicznych. Łatwość w posługiwaniu się obcą mową staje się nawet czymś ważniejszym, jeśli weźmiemy pod uwagę konieczność nawiązywania relacji biznesowych z kontrahentami zagranicznymi. . Postrzeganie umiejętności językowych w ostatnich latach ewoluowało, a ich rola znacząco nabrała na znaczeniu. Dziś, w każdej chwili, możemy nawiązywać relacje biznesowe z ludźmi znajdującymi się w dowolnym zakątku świata. Język jest uniwersalnym kluczem, dzięki któremu miliony osób mogą zawierać ze sobą znajomości, kontrakty i dogadywać się w interesach.